Избор на редактора:

Наука - SpoDeli

Смесиха човешки клетки с ембрион от кокошка! Учени направиха нещо невиждано до сега!
преди: 3 дни / 1 гласа / 3 точки / 0 коментара / 718 прегледа
До сега учените не знаеха как определени клетки в ембриона решават да станат крайници, даден мускул или нещо друго. Сега учени водени от д-р Али Бриванлоу в Университета Рокфелер са смесили човешки клетки с кокоши ембрион, за да проследят процеса. Открили са т.нар. клетки организатори, които са отговорни за формацията на клетката и диктуват как тялото се строи. Това е революционно за науката и у ... още

Учени с легендарен пробив! Измислиха хапче, което ни чисти от алкохола! Скоро по аптеките!
преди: 2 седмици / 1 гласа / 3 точки / 0 коментара / 121 прегледа
Учени предизвикаха интерес в световната общественост със своя пробив. Те са разработили хапче за изтрезняване. По време на опитите то успешно намалява алкохола в кръвта на мишки. Използват се естествени ензими, които са характерни за черния дроб и преработват алкохола в безвредни молекули. "Вдъхновихме се от човешкото тяло и подхода му за разграждане на алкохола - каза проф. Лу от университета на ... още

16-годишният Добромир от Бургас изуми с истини за образователната система и ада, който е тя! (ВИДЕО)
преди: 3 седмици / 1 гласа / 3 точки / 0 коментара / 167 прегледа
Момче в 10 клас от бургаската елитна гимназия разби на пух и прах родното образование. Добромир е на 16 години и е стреснат от това, което минава за образование. В едно интересно видео той показва какво преминава през главата на днешните младежи за училището. До колко е прав, или не – ще оставим на родители, учители и министри да решават. „Знам, всички обичаме даскалото. Няма как ... още

Само за нощ се появи пукнатина дълга километри и дълбока десетки метри в Африка! Континента се...
преди: 1 месец / 1 гласа / 3 точки / 0 коментара / 709 прегледа
В рамките на една нощ край Найроби, Кения се появи огромна пукнатина в земята, която е дълга километри, дълбока е 15 метра и е широка 20 метра. Учените са разделени какво е причинило този катаклизъм. “Виждаме една пукнатина, която най-вероятно се е образувала в продължение на много хиляди години”, коментира Бен Андрюс, геолог в Смитсониън, съобщава в. "Труд" Той смята, че почвата над ... още

Наши учени правят революция в медицината: Разработват универсална ваксина за... (ВИДЕО)
преди: 1 месец / 1 гласа / 3 точки / 0 коментара / 137 прегледа
Учени от БАН разработват универсална ваксина срещу грип. Тя може да предпазва от различните щамове. "Грипните вируси са много разнообразни и имат невероятно бърза мутация всяка година. Но всички те имат нещо непроменимо, нещо, което остава постоянно във времето. И това нещо може да бъде обект на имунния отговор. Ние атакуваме него", поясни в сутрешния блок на Нова телевизия доц. д-р Андрей Чорбан ... още

Ето как са изглеждали хората преди 9000 години в мезолита! Това е Авги, красива ли е? (Видео)
преди: 4 месеца / 1 гласа / 3 точки / 0 коментара / 1552 прегледа
Учени в Гърция са реконструирали лицето на гръцка девойка, живяла преди 9000 години, за да покажат как са изглеждали хората през мезолита, около 7000 г. пр. н.е., съобщава Ройтерс. Момичето е наречено Авги - гръцката дума за "зора", защото се предполага, че е живяла по времето, което се смята за зората на цивилизацията. Зъби и кости на девойката са намерени през 1993 г. в пещерата Теопетра в Теса ... още

Учени откриха какво е избило ацтеките
преди: 4 месеца / 1 гласа / 3 точки / 0 коментара / 4456 прегледа
През 1545 г. в Централно Мексико, където са живели ацтеките, е имало тифоидна "чревна треска" с името кокозлитли, която само за пет години е съкратила числеността на индианците на 15 милиона. В резултат от епидемията са загинали 80 процента от населението, откриха учени. До неотдавна не било известно какво е предизвикало опасната треска. Наскоро обаче учените успяха да разшифроват ДНК на открит ... още

Земляни, голям астероид се е насочил към Земята! От НАСА го определят като потенциално опасен!
преди: 4 месеца / 1 гласа / 3 точки / 1 коментара / 1367 прегледа
NASA е идентифицирала астероида 2002 AJ 129, че ще премине много близо до земята, на дистанция от около 2 616 128 мили, което попада в графата опасни. Все пак, прогнозата е, че потенциално опасният астероид ще пропусне планетата ни. Астероидът е с широчина от 3696 фута, ще премине близо до планетата на 4 февруари, със скорост от 67 хиляди мили в час. За да ви успокоя, то ще кажа, че Луната се нам ... още

На интелектуалния фронт: главните научни открития за 2017 година!
преди: 4 месеца / 1 гласа / 3 точки / 0 коментара / 259 прегледа
Потъналият в океана континент, тайна стая в пирамидата Хеопс, първия извънземен обект посетил Слънчевата система, редактиран геном в тялото на човека и самообучаващ се изкуствен интелект — това не са сюжети за фантастични филми, а реални открития на учените направени през 2017 година. За невероятните постижения на световната наука през 2017г. Континента Зеландия През февруари група учени ... още

Учени: Учениците не трябва да ходят на училище преди 8.30
преди: 5 месеца / 1 гласа / 3 точки / 0 коментара / 468 прегледа
Противоположно на предходни изследвания, учени установиха, че децата ще са по-отпочинали, ако училищните занимания започват по-късно, предаде агенция ЮПИ. По-късното начало на учебния ден ще позволи на учениците да си набавят необходимите часове сън. Предишни проучвания твърдяха, че децата просто ще си лягат по-късно, ако знаят, че могат да си поспят на сутринта. По препоръка на учените сега оба ... още

Скандално: Документ прекроява границите на Балканите! 17% от територията на Черна гора отива в ...
преди: 5 месеца / 1 гласа / 3 точки / 0 коментара / 939 прегледа
Правителството в Прищина на министър-председателя Рамуш Харадинай прие документ, с който оспори демаркацията на границата с Черна гора. Това предава скопският телевизионен канал „ТВ Нова“. Властите на най-младата държава на Балканите твърдят, че 17% от територията на Черна гора принадлежи на Косово. Аргументът на косовските власти е, че демаркацията не е в рамките на границите на бив ... още

Зловещите прокоби на Нострадамус за 2018 година: Война, потоп, повсеместна смърт!
преди: 5 месеца / 1 гласа / 3 точки / 0 коментара / 2304 прегледа
Учените продължават да разгадават четиристишията на Нострадамус, опитвайки се да погледнат в бъдещето, което пророкът виждал с лекота. За съжаление, той много мистично е записвал бъдещето върху хартия, пише esoreiter.ru. Така, според „сенчестите“ му записки, 2018 година няма да зарадва нашия свят с нищо, напротив, ще донесе само болки и страдание. През идната година, както пише в разш ... още

Руски космонавт изби рибата с разкритие: На МКС намерихме извънземни бактерии, които...
преди: 5 месеца / 1 гласа / 3 точки / 0 коментара / 1902 прегледа
Антон Шкаплеров е руски космонавт. Той шокира света с разкритието си, че преди няколко години е открил извънземни бактерии върху Международната Космическа Станция. Взимал е проби от корпуса. "Оказва се, тези бактерии не са били налични върху корпуса на модула, когато той е бил изстрелван в космоса. Това означава, че са дошли от открития Космос и да се закрепили по него. Досега ги изучавахме и изг ... още

Нано роботи ще бъдат инжектирани в телата ни, за да ни лекуват и поправят много скоро!
преди: 7 месеца / 1 гласа / 3 точки / 0 коментара / 627 прегледа
До 20 години потенциално ще има микро технологии, които ще позволяват инжектиране на малки механични клетки в хората, които да поправят кости, мускули и клетки. Те ще могат да откриват аномалии, като ракови клетки например, и да ги отстраняват. Още повече, те ще могат да отидат в мозъка и да подсилят възможностите му, като например да дадат възможност на човек да контролира техника с ума си. Това ... още

Исак Нютон е предрекъл края на света и е много по-скоро от колкото си мислим!!!
преди: 7 месеца / 1 гласа / 3 точки / 0 коментара / 2154 прегледа